The road ahead is lined with broken dreams.

Nu är jag hemma efter min tripp till Härnösand, vi hade nollning i en hel vecka, det betyder alltså att jag gick omkring utklädd till (f)älg... Hela min klass hade älghorn på sig och så fick vi gå ner och köpa en t-shirt som vi skrev vårt namn på framsidan och en fälg under det, och på baksidan gjorde vi en stor nolla och ovanför det stod det (F)ÄLG. Vi gjorde olika uppdrag varje dag och om man gjorde bra ifrån sig eller sjöng högst så skrev PM dit ett plus på tröjan.

Jag har haft så otroligt roligt! Alla klasser hade fyra stycken "Phösare" som såg efter en, mina var utklädda till jägare eftersom vi var (f)älgar. Dom andra klasserna var hippies, indianer och dagisbarn. Alla Phösare hade snickaroveraller på sig i olika färger.

Det fanns fyra personer som kallades för PM (PheistMasters=Fest Mästarna) som var chef över oss. Så när dom kom så var vi tvugna att ställa oss på knä och buga och skrika "NOLLOR ÄR INGET, NOLLOR ÄR VAKUM, NOLLOR LYDER, NOLLOR DYRKAR, NOLLOR MUTAR!" tills PM var nöjd.

Så fick varje klass göra en flagga, på våran var det en varningstriangel med en älg i mitten. Den vann även pris för bästa flagga.

Så hade vi melodifestival, vi fick en låt som vi skulle göra om texten på. Minns inte riktigt hur den gick nu men den kom tvåa iaf. Vi sjöng en massa om att vi var nollor som inte betydde nått och att PM var bäst typ :P (PM var jury i allt, så man smörade på så flottet rann)

Sen fick vi en fin sångbok med massa fyllesånger som man kan sjunga då man dricker, då man ska shotta, samt en massa fyllelekar och drickspel.

Vi var tvungen att lära oss några sånger utantill. Så fort vi träffade på en annan klass så börjades det sjunga, och den klass som sjöng högst vann. & så möttes vi i olika utmaningar och lekar som min klass alltid vann, bra (f)älgar!

Mina Phösare Jens och Stenmark skulle tävla uppför en trappa i Villa Nybo, och på Stenmarks overall hänger det typ 50 nyckelband, så hade dom svingats upp så han fick dom i ögat. Så satt han och skrattade och tog sig för ögat, så frågade jag vad som hade hänt, då svarade han. "Jag skulle tävla med Jens uppför trappen och då flög hela paketet upp och daskade till mig i ögat!" Jag och Sofie började skratta tills jag grät för att det lät så roligt, och Stenmark kopplade inte!

Nej nu har jag skrivit så jag har skrivkramp, nu ska jag äta äppelpaj och titta på tv. Over and out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

3s, kom hem till mig och förgyll min vardag. Plus, blogga lite oftare så jag har nåt att läsa när jag jobbar! <3

2009-10-08 @ 17:27:56
URL: http://malinburman.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0